Goed nieuws: we bouwen aan een Nederlandstalige site! Deze pagina is alvast live om jullie beter te helpen.
Vragen? Ons team staat klaar via chat of via hello@dressr.be.

Huur. Draag. Herhaal.

Draag eindeloze looks en bespaar op je kledingbudget.

EENMALIGE HUUR

10-daagse huurperiode met gemakkelijke retour. Perfect voor bruiloften, feesten, bedrijfsevenementen, vakanties en meer.

ABONNEMENTEN

Draag zolang je wilt. Krijg onbeperkte toegang tot onze volledige collectie, met gratis verzending en retour, wassen en herstellen inbegrepen.

Hoe werkt het?

Mode huren is dé manier van shoppen. Geniet van eindeloos nieuwe looks voor een fractie van de prijs.

Of je nu kiest voor een 10-dagen-huur of een abonnement, hier ontdek je hoe het werkt.

10-dagen-huur

Huur elk stuk voor 10 dagen, zonder abonnement

Een event in het vooruitzicht? Verwen jezelf met een outfit voor een fractie van de aankoopprijs en retourneer na je event.

  • Kies je favoriete item(s)
  • Geniet 10 dagen, vanaf het moment van ontvangst
  • Retourneer (or koop aan) het item op dag 10

Abonnementen

Met een Dressr-abonnement huur je zolang je wil. Geen retourdata, geen limieten.

Kies je aantal maandelijkse slots en betaalcyclus en geniet van een eindeloze rotatie. Indien gewenst, ontvang een factuur na elke betaling.

Hoe werkt een abonnement?

1

Huur

Kies een plan en gebruik je slots om te huren uit de collectie.

Premium item = 2 slots, basic = 1 slot.

Gratis verzending of ophalen in showroom.

2

Draag

Zo lang je wil, geen retourdata.

Wassen mag, maar hoeft niet. Alles wordt professioneel gereinigd door ons.

Kleine schade? Wij repareren 98% van de gevallen.

3

Herhaal

Retourneer één of meerdere items met het meegeleverde retourlabel.

Zodra we het ontvangen, krijg je een melding om nieuwe items te kiezen.

Bespaar met Dressr

Draag een jurk t.w.v. 799 voor €64.

Elke gelegenheid een andere look, zonder het prijskaartje.

Geef minder uit, krijg meer.

De gemiddelde consument spendeert €97 per maand aan kleding → dat is tot 96 stuks huren via Dressr.

(Bron: Thomas More, 8-slot jaarplan, based on Belgium)

Voorkom miskopen.

Huur het eerst, koop pas bewust aan als je overtuigd bent.

Huur €12.000 aan kleding voor €56 per maand.

Geniet van een eindeloze rotatie van kleding voor slechts 5% van de winkelprijs.

(Gebaseerd op 4-slot jaarplan, gemiddelde waarde van één stuk = €250)

Aftrekbaar als beroepskost?

Wij voorzien een factuur bij je bestelling.

Voor dezelfde prijs als nieuw kopen heb ik variatie én flexibiliteit. Dat overtuigde me om te beginnen huren.

Helena S.

Veelgestelde vragen (FAQ)

Reparaties
Onze experten repareren 98% van de schade, geen extra kost als huurder.
Je mag de items wassen, mits de wasvoorschriften strikt gevolgd worden. Je hoeft niet te wassen, wij reinigen het kledingstuk professioneel.

Pauzeer zolang je wil zonder je account te verliezen.

Opzeggen kan op het einde van de facturatieperiode, op voorwaarde dat de items terug bij Dressr zijn.

  • 10-dagen-huur: verzending €6,50 / retour €6,56 / beiden €13,06
  • Abonnement: gratis verzending en retour
  • 10-dagen-huur: verzending €8,11 / retour €8,91 / samen €18,71
  • Abonnement: verzending & retour = €5,65

Onze favorieten

EXCLUSIEVE STYLING

Stylingsessie met Marie Van Puyenbroeck

Modestyliste Marie Van Puyenbroeck komt op 31 juli en 2 augustus terug naar de Dressr showroom voor exclusieve stylingsessies! De plaatsen zijn beperkt dus reserveer snel!

Marie_30.01.2023_26

Waarom een fashion rental abonnement?

Wassen, herstellen, verzenden & meer

De items wassen en herstellen
Elk kledingstuk dat bij Dressr wordt ingeleverd, wordt professioneel gereinigd, geïnspecteerd op slijtage en indien nodig hersteld. Dat is om er zeker van te zijn dat je altijd frisse, mooie ready-to-wear items ontvangt. Als je een item zelf wilt wassen tijdens je huurperiode, vragen we je simpelweg om de wasinstructies op het kledinglabel te volgen.
Meer veelgestelde vragen
Verzending, verpakking en het milieu
We streven ernaar om afval in onze toeleveringsketen zoveel mogelijk te beperken. Als huurder worden je kledingstukken altijd verzonden in herbruikbare, recycleerbare verpakkingen en verzonden als één pakket, om de CO2-uitstoot te minimaliseren.
Meer veelgestelde vragen
Huren is onze passie, maar kwalitatief kopen mag ook
Bij Dressr kun je elk gehuurd kledingstuk aankopen. Heb je iets uit onze collectie gedragen, er je hart aan verloren en wil je het houden? Super, zo verleng je de levensduur van een item dat je echt graag ziet. Go you!
Meer veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen (FAQ)

Abonnement

Met een Dressr abonnement huur je stuks voor onbepaalde tijd. Geen vaste retourdata, geen limieten. Kies eenvoudig het aantal slots en je gewenste facturatieperiode, en geniet van een eindeloze rotatie van nieuwe looks.

Dressr abonnementen gaan van 2 tot 8 slots. Die slots gebruik je om stuks te huren.

 

Basic stuks = 1 slot

Premium stuks = 2 slots


Jij kiest flexibel hoe je je slots inzet. Bij een 4‑slot plan kan je bijvoorbeeld eerst 4 basic stuks huren, daarna 1 premium en 2 basics, en daarna 2 premium stuks.

Om premium stuks te huren, heb je minimaal 3 slots nodig. Met een 2‑slot abonnement kan je geen premium items huren. Premium stuks herken je aan een kroon‑icoon.

Elk abonnement omvat:

  • Gratis verzending & retour in België

  • Reparaties & professionele reiniging

  • Flexibel pauzeren en annuleren

  • Mogelijkheid tot upgraden en downgraden tijdens je abonnement

  • Factuur na elke betaling rechtstreeks in je inbox

Je houdt ze zo lang als je wil en stuurt ze terug wanneer het jou uitkomt – stuk per stuk of alles samen. Nadat we je retour ontvangen, mailen we je dat je slots opnieuw beschikbaar zijn (meestal binnen 1–2 dagen).

Buiten België? Laat ons even weten welke stuks je hebt opgestuurd, dan maken we je slots vrij zodra ze afgeleverd zijn.

Je wordt automatisch gefactureerd aan het begin van je gekozen facturatieperiode (maandelijks, per kwartaal of jaarlijks). De factureringsdatum staat los van hoe lang je de stuks houdt.

Zeker: je kan altijd upgraden of downgraden.


Upgraden: je betaalt alleen het verschil tussen je huidige en nieuwe plan voor de resterende dagen van je huidige periode. Na die periode wordt je nieuwe tarief toegepast bij de volgende vernieuwing. Dit kan je eenvoudig via je account regelen.


Downgraden: het handigst aan het einde van je facturatieperiode. Downgrade je midden in de periode, dan ontvang je een Dressr‑coupon voor het ongebruikte bedrag. Die coupon is 12 maanden geldig en bruikbaar voor 10 dagen huur of een aankoop. Downgraden kan via een mail naar hello@dressr.be.

Ja, je kan je plan op elk moment pauzeren, zolang als je wenst. Je account, wishlist en bestelgeschiedenis blijven intact.

Stuur een mailtje naar hello@dressr.be met je pauze‑verzoek en de datum waarop je verwacht terug te komen. Zodra we de stukken die je hebt binnenkrijgen en controleren, pauzeren we je abonnement. Voor heractivering nemen we contact op.

Ja, maar alleen aan het einde van je facturatieperiode.

kunnen je abonnement enkel annuleren nadat we de kwaliteit van je huidige huuritems hebben gecontroleerd – vóór de vernieuwingsdatum. Mail ons op hello@dressr.be om te annuleren.

10 dagen huur

Je huurt één of meerdere stuks 10 dagen, zonder abonnement. De huur start de dag na levering (thuis of afhaalpunt). Stuur het op dag 10 terug met het retourlabel dat je ontving. Simpel!

Geen haast! Als je artikel niet op dag 10 terug is, verlengt de huur automatisch met nog eens 10 dagen. Dit blijft zo doorgaan tot we het stuk binnenkrijgen. Heb je vertraging? Laat het weten via hello@dressr.be.

10 day rental in Belgium:

België

  • Verzendkosten (afgifte Dressr): € 6,50
  • Retourkosten (ophaling Dressr): € 6,56
  • Totaal verzend + retour: € 13,06


Nederland

  • Verzendkosten (afgifte Dressr): € 8,11
  • Retourkosten (ophaling Dressr): € 8,91
  • Totaal verzend + retour: € 18,71

Hygiëne, reiniging & reparaties

Alle stuks zijn nieuw bij ontvangst van onze partnermerken. Ze worden uitsluitend gedragen door Dressr‑huurders en professioneel gereinigd en gecontroleerd na elke huur.

Elke stuk wordt professioneel gewassen. We vermijden droogkuis waar mogelijk, maar gebruiken het indien nodig. Na reiniging wordt alles veilig verpakt zodat het fris en draagklaar blijft.

Nee, dat is niet nodig. Wil je het toch zelf doen? Volg dan het waslabel.

Een kapotte rits, ontbrekende knoop of klein scheurtje? Ons reparatieteam kan 98 % van de schade herstellen en wij betalen de kosten.

In zeldzame gevallen (2 %) kan een stuk niet hersteld worden. Dan koop je als huurder het stuk aan. Maar maak je geen zorgen – we gaan het stuk nog steeds zo goed als mogelijk herstellen zodat je nog veel draagplezier hebt.

Nee, er mogen geen aanpassingen gebeuren bij gehuurde items. Doe je dat toch, dan resulteert het in een verplichte aankoop en wordt je de volledige Dressr‑prijs aangerekend.

Verzending & retour

We leveren momenteel in heel België en Nederland. Verblijf je in Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Spanje of Italië? Schrijf je in op onze nieuwsbrief om als eerste te horen wanneer Dressr ook bij jou beschikbaar is.

België

  • Abonnement: verzending & retour inbegrepen
  • 10 dagen huur: zie hierboven


Nederland

  • Abonnement: verzending & retour = € 5,65
  • 10 dagen huur: zie hierboven

België: bestel voor 10u, geleverd op de eerstvolgende werkdag

Nederland: levering binnen 2–4 werkdagen

Gebruik het trackingnummer in je verzendbevestigingsemail.

Nee, dat is momenteel niet mogelijk.

Ja, je kan afhalen in onze showroom. Plan dan even wanneer je langskomt.Ja, je kan afhalen in onze showroom. Plan dan even wanneer je langskomt.

Ja, stuur het gerust terug. Noteer op het kaartje in je pakket de reden voor retour. Zodra we het stuk ontvangen en controleren, laten we weten dat je een nieuw stuk kan kiezen.

Stukken aankopen

Ja! In je account klik je onder het stuk op ‘Purchase’. Je betaalt de Dressr‑prijs minus een korting van 5% als abonnee of de 10 dagen huur die je al betaalde.

Heb je het stuk teruggestuurd, maar bedacht je je? Huur het dan opnieuw – dan verschijnt de aankoopknop.

Let op: aankopen zijn definitief. Kan je niet ruilen of terugsturen.

Betalingen & accounts

Dressr accepteert Bancontact, creditcards, KBC/CBC‑betaalknop, Belfius Direct Net en eco‑cheques (alleen voor 10 dagen huur en aankopen).

Check je spamfolder. Staat ons mailtje erin? Voeg ons dan toe aan je contacten. Lukt het nog niet? Mail naar hello@dressr.be.
Je kan natuurlijk ook altijd info terugvinden over je account en je gehuurde items in je account.

Dressr in de kijker

Klaar voor een kledingkast met 4.000+ opties?

Huur slim, draag met stijl en laat je inspireren.

Login

Register

New to dressr?

Your personal information will used to process your order as described in our privacy policy.

Already have an account?

Log in